Fiskadde

Fiskadde

måndag 25 juli 2011

1-1!


Pierre på besök! och som vanligt blir det prestigefyllt om vem utav oss som lyckas fånga mest fisk. Jag tar väldigt kaxigt endast med mig flugspöt ut i båten idag jämfört med pierre som kör på säkra kort så som jerk och popper. men vad händer... sjön som alltid brukar koka av smågäddor som hugger på allt var helt död. inte ett plask på den nästan spegelblanka sjön. vet inte vad det kan bero på men denna sjö har varit väldigt dålig hela året.
hur som helst så såg jag ut att gå segrande ur fighten efter att ha lyckats fånga den enda gäddan som jag såg plaska till i vassen. la ett perfekt kast och då small det direkt! men i slutsekunderna så fick pierre till en kvittering och klarade sig med hjärtat i halsgropen från skammen den här gången.

imorgon tror jag att jag ska stanna hemma från fisket då jag har en förkylning som inte vill ge sig. men blir det kalasväder så åker grejerna i vattnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar